Rapport over innovatieve didactiek

InnovatingPedagogy

 

 

 

De Britse Open Universiteit heeft een nieuwe editie van hun ‘Innovating Pedagogy‘ rapport gepubliceerd. De onderzoekers beschrijven hierin tien richtingen waarin nieuwe didactiek (gevolg van of met nieuwe technologieën) zich aan het ontwikkelen is:

 

  1. Crossover learning.
    Het combineren van informeel leren en formeel leren.
  2. Learning through argumentation.
    Lerenden leren door te redeneren, door ideeën tegenover elkaar te stellen.
  3. Incidental learning.
    Leren vindt ook niet intentioneel plaats (werkplekleren).
  4. Context-based learning.
    Leren in de context verbinden met voorkennis
  5. Computional thinking.
    Dit ontwikkel je onder meer door te programmeren.
  6. Learning by doing science with remote labs.
    Aldoende leren in labs, oa. robotica.
  7. Embodied learning.
    Tijdens het leren ook fysieke feedback krijgen (sensoren die data over je functioneren verzamelen en terugkoppelen).
  8. Adaptive teaching.
    Op basis van data meer gepersonaliseerd leren aanbieden.
  9. Analytics of emotions.
    Het bijhouden van oogbewegingen en gezichtsherkenning kan worden gebruikt om te analyseren hoe lerenden leren, hoe zij cognitief en niet-cognitief reageren , bijvoorbeeld bij het beantwoorden van vragen.
  10. Stealth assessment.
    Data om onbewust leerprocessen te analyseren en te gebruiken voor moeilijk te beoordelen bekwaamheden zoals doorzettingsvermogen of creativiteit

Bron en lees meer via

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *