FeedbackFruits 2.0

Tijdens de zomervakantie is FeedbackFruits 2.0 gelanceerd. In tegenstelling tot de 1.0 versie probeert FbF met deze versie (nog in concept!) meer flexibliteit aan te bieden. Inmiddels zijn er 8 onderwijs plugins beschikbaar.

Tijdens ons Zuyd Innoveert project is het ook mogelijk met deze versie te testen. FeedbackFruits komt binnenkort deze versie demonstreren.

Inmiddels heeft FeedbackFruits een consortiumovereenkomst met SURFmarket afgesloten. Het FeedbackFruits Onderwijs Consortium biedt instellingen 8 bestaande onderwijs plugins die ook apart geintegreerd worden in het LMS. De onderwijs plugins zijn oplossingen voor herkenbare didactische uitdagingen die docenten direct en eenvoudig kunnen inzetten om hun vakken te innoveren. Het is aan de docent om te bepalen welke onderwijs plugins passen bij de leerdoelen van hun vak.

Overzicht van de nieuwe features:

1. Didactic challenge: “Organising effective PeerFeedback”
PeerFeedback feature

  • Significantly increase the quality of students work
  • Solidly organised Peer Feedback for serious peer learning
  • Automatic student assignment & feedback instructions / criteria / scales

About Peer-feedback from FeedbackFruits on Vimeo.

2. Didactic challenge: “Grabbing student attention during lectures”
Interactive Presentation feature

  • Bring your presentation to life
  • Add interactive questions to your existing (powerpoint) slides to increase the interaction

About Interactive Presentations from FeedbackFruits on Vimeo.

3. Didactic challenge: “One size fits all” course didactics
Personalised Learning paths feature

  • Create personalised learning path for your course and get every student engaged
  • Personalise your course and support different learning speeds, pre-knowledge levels or study motivations

4. Didactic challenge: “Getting students prepared to class”
Class Preparation feature

  • Ignite in-depth discussions
  • Stimulate students preparation through an automatic online participation bonus

5. Didactic challenge: “Shallow learning through the passive consuming of video content”
Interactive Video feature

  • Video’s that initiate deeper learning
  • Activate your students thinking through inline discussions and practice questions

About Interactive video from FeedbackFruits on Vimeo.

6. Didactic challenge: “Shallow learning through passive consuming of document content”
Interactive Documents feature

  • Documents that initiate deeper learning
  • Activate your students thinking through inline discussions and practice questions

Interactive documents from FeedbackFruits on Vimeo.

7. Didactic challenge: “Giving specific feedback on assignments”
Assignment Feedback feature

  • Increase students learning through specific Feedback Provide in-line feedback on assignments and reduce your workload

Assignment Feedback from FeedbackFruits on Vimeo.

8. Didactic challenge: “Study delays resulting from bad curriculum planning”
Curriculum Planning feature

  • Improving study success through well informed curriculum planning
  • A planning that takes into account workload, prerequisites, availability of electives and more

onderwijs-doetank

Een nieuw initiatief van FeedbackFruits is de Onderwijs Doetank

De OnderwijsDoetank is een innovatieve samenwerking van universiteiten en hogescholen die samen oplossingen voor actuele onderwijsproblemen bedenkt waarvoor FeedbackFruits vervolgens onderwijsplugins ontwikkelt.

doetank

Één reactie op “FeedbackFruits 2.0

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *