Scenario’s voor een digitale leeromgeving

Het is ruim een maand geleden dat ik jullie geïnformeerd heb over het programma digitale leeromgeving. Hoog tijd voor een update, waarbij ik me wil focussen op de meest belangrijke zaken (memo urgentie, heidag en scenario’s voor een digitale leeromgeving).

  • screenshot BlueJeans sessieMede op basis van gesprekken en bijeenkomsten met diverse betrokkenen, heb ik een memo geschreven over de urgentie van een DLO voor Zuyd Hogeschool. Dit memo is gisteren besproken binnen de eerste stuurgroepvergadering. Ik zal de opmerkingen van de stuurgroep verwerken en middels een blogpost en kennisclip een samenvatting hiervan maken.
  • Samen met de Hendrik Drachsler, lector technologie ondersteund leren, verzorg ik een heidag waarin de relatie tussen de onderwijsvisie van Zuyd en het gebruik van een DLO verhelderd wordt. Deze dag vindt plaats op 16 januari 2017, en wordt momenteel voorbereid (wat betreft inhoud en organisatie).
  • Hans Lasschuit, senior informatiearchitect van Zuyd Hogeschool, is bezig op basis van interviews een concept business analyse met requirements op te stellen die bediscussieerd zal worden met het gebruikersnetwerk en de stuurgroep. Inmiddels heeft hij met zes Zuyd-medewerkers gesproken.
  • Het visiestuk van Zuyd over de digitale leeromgeving wordt verder geconcretiseerd, in de vorm van een notitie met vijf scenario’s voor een DLO. Ik ben op dit moment bezig deze notitie te schrijven. Afgelopen woensdag heeft een Blue Jeans sessie met ongeveer 20 deelnemers over plaatsgevonden waarin ik deze vijf scenario’s met hun sterke en minder sterke kanten heb gepresenteerd. Mede op basis van de diverse vragen uit deze sessie, maak ik de notitie definitief. Half januari 2017 bespreekt de stuurgroep deze versie. Daarna komen de scenario’s aan de orde tijdens de heidag. Vervolgens maakt het College van Bestuur een keuze voor een scenario.

De opname van de Blue Jeans-sessie staat online.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *